Monitor procesov_proces

Pavel Hudecek pavelhudecek
Středa Březen 17 14:22:48 CET 2004

Od: "Josef Hlavac" <joe@hw.cz>

> Meril jsi to? To se mi totiz moc nezda, nebot pri "jmp $" se musi
> lezt do cache, bezi instrukcni pipeline, updatuje se predikce skoku,
> atd, a to vsechno musi neco zrat... Pri "hlt" pochopitelne tohle vsechno
> odpada...
>
> Navic mam dojem ze notebookove procesory umi pri hlt snizi nasobitel
> hodin, ale to nemam overeno..

Nejvetsi cast procesoru tvori FPU a ALU. I kdyz zrovna nejsou pouzivany,
jejich klidovy odber je vyrazne vyssi, nez aktivni prikon zbytku procesoru.
Rozdil mezi halt a jmp $ je tedy nevyznamny protoze je nizsi, nez klidovy
prikon celeho CPU.

Zajimavejsi je samozrejme situace, kdy vhodny ovladac nejprve vyvola
fyzicke vypnuti napajeni FPU, snizeni kmitoctu, nebo oboji a potom
instrukci halt.

Pavel Hudecek
http://www.diametral.cz