terminatory

Vaclav Danecek danecek
Středa Březen 17 14:22:44 CET 2004

Pri prenosu signalu plochym vodicem na vzdalenost 70cm, pro frekvenci 100-200MHz bude zakonceni nutne.
Bezny plochy kabel s rozteci 1,27mm ma v konfiguraci GSG impedanci 105 ohm, kapacitu 49pF/m a zpozdeni 4,6 nS/m.
Spravne odporove zakonceni by melo mit tuto impedanci, a shodne podminky pro buzeni obou log. urovni.
Protoze vystupni obvody budi lepe do log. 0, vyjde v praxi delic, ktery ma nizsi odpor do VCC a vyssi na GND,
a bez buzeni je v log. 1. Take vnitrni odpor delice je vyssi, protoze nejde o presne, bezodrazove zakonceni, staci utlumit odrazy.
Zkuste pouzit treba standardni zakoncovaci sit SCSI,  odporovy delic ma hodnotu 220R/330R, vnitrni odpor 132 ohm.
Vystupni charakteristiky obvodu Xilinx jsou treba na http://www.xilinx.com/xapp/xapp150.pdf.
Takhle konstruovane zakonceni ma take sve nevyhody, a to predevsim staticky odber.
Muzete taky vyzkouset staticke zakonceni odporem 470R do VCC, kombinovane s dynamickou slozkou - seriovou kombinaci napr.
100R + 47pF do zemne. Hodnoty zakonceni se ale musi v konkretni aplikaci odzkouset, to chce dobry osciloskop, a prubeh
porovnat nejlepe s klasickym odporovym zakoncenim.

Vaclav Danecek