IEEE754 nebo MChip float

Snail Instruments snail
Středa Březen 17 14:36:18 CET 2004

>Prave se trapim s problemem, jak prevest cislo, ktere je zapsane v jednom
>z vyse uvedenych formatu na sestnactibitove cislo.

Microchip na to ma aplikacni listy (FP knihovny), tato rutina se jmenuje INT32, pripadne INT24, (4 nebo 3 bytova cisla).

>Zjistival jsem, jak to zapisuji.
>Cislo v desitkove soustave logaritmuji logaritmem o zakladu 2.
>Cislo zaokrouhli a maji exponent exp2.
>Pak to desitkovy cislo jeste deli vyrazen 2^exp2 a vysledek
>deleni(cislo v intervalu <1,2) je prevedeno na binarni tvar.
>
>Pokud mam neco spatne, jen do mne. Aspon odpadnou chyby.
>A ja ted premyslim, jak to provest, aby mantisa byla prevedena
>do desitkove soustavy. Premyslim nad logaritmovanim,

Logaritmovani neni vubec potreba. Jenom se v mantise nastavi explicitni 1 a posune (rotuje) se o spravny pocet mist, jak udava exponent. Nula se musi osetrit asi zvlast.

J. Hanzal