Svetelny had, 45 LED

Jaroslav Lukesh lukesh
Středa Březen 17 14:36:16 CET 2004

| Odes?latel: Lubomir Berky <berta@atlas.cz>
| Zdravim konferenci,
| dostal jsem ukol udelat svetlnyho hada se 45 ledkama. Zatim mam v planu
dat
| tam jednocip a posuvny registry 74164. Nenapada vas nekoho jeste
jednodussi
| reseni?

Jak to chcete? Aby vzdy svitila jenom jedna LED (*1) nebo kazda
treti/pata/devata (*2)a preskakovalo dokola?

*1 tak to budete potrebovat 45 budicu. No a kdyz uz jsme u tech budicu,
vzpomente si, jak se delaly svetelne hady pred 30 lety (co LED - tenkrat
zarovka - to tranzistor+RC). Moderneji to jde taky s invertory. Co LED to
invertor (idealne 7404) +RC

*2 pak potrebujete jenom 3/5/9 budicu, v tom pripade doporucuji pouze
tranzistorove reseni, stejne ty tranzistory budete muset dat.

Zdravi JL.