Konektor na Orinoco

Martin Patka hwmp
Středa Březen 17 14:36:14 CET 2004

Zdravim,

> Ja si to uz moc nepamatuju, ale to pasmo je rozdelene tusim na 15
> kanalu, a to Orinoko se nastavi na jeden z tech 15ti kanalu na pevno a
> na nem to jede. Ten BreezeNet funguje snad stejne, a nebo se na nem da
> spustit ten Frequenc hoping, a potom to proleza vsechny kanaly.

To pasmo je v kazde zemi jinak siroke a podle toho vyplyva pocet kanalu.
To je ale deleni administrativni, kdy toto pasmo je rozsekane do 5MHz
sirokych kanalu.

DSS zarizeni vsak vetsinou pouzivaji siri pasma 20 MHz, tedy "zaberou"
celkem 4 ty administrativni kanaly a na nich vysilaji trvale (teda pokud
je aktivni datovy tok). Pojmem "kanal" se u DSS rozumi vlastne
kmitoctovy rozsah, ktery se pouziva.

HSS zarizeni pouzivaji 1MHz siroke kanaly a podle urcite sekvence
periodicky preladuji - ty sekvence jsou rozlozeny pres cele pasmo
U HSS se pod pojmem "kanal" rozumi nejaky popis te sekvence
skoku, protoze vzdy se vyuziva cele pasmo.

Protoze je u nas povoleno pasmo 2400 MHz az 2483.5 MHz, tak
pro HSS lze pouzit vsech asi 80 "HSS" kanalu a neni potreba nic limitovat.
U DSS zarizeni se vlastne jako prvni u nas  muze pouzit az kanal c. 3 a jako
posledni myslim kanal c. 12, prave proto, aby diky siri pasma DSS
nezasahoval kmitocet pod nebo nad pasmo. Z toho vyplyva, ze se
daji pouzit maximalne tri spoje v jedne lokalite.

To je vsak jen teorie, a protoze vetsina zarizeni u nas dostupna
podporuji kanaly 1 az 13, tak je samozrejme kazdy u nas pouziva a
to zvysuje moznost az ctyr spoju v jedne lokalite, ovsem az do okamziku
kontroly CTU..... Pri trosce prace a striktnim dodrzeni stridavych
polarizaci a plnych anten lze v jeden lokalite dosahnout az 5 spoju
v jedne lokalite.

Protoze DSS zabere celou siri pasma jen v pripade, ze tecou data, tak tam
vznikaji mista, do kterych se zarizeni HSS "vejde", a naopak, HSSko tim
1MHz sirokym kanalem nedokaze uplne prerusit tok dat na 20 MHz sirokym
kanalu, tak vedle sebe muzou (do urciteho mnozstvi) koexistovat jak DSS,
tak i HSS zarizeni. Pokud vsak jejich pocet vzrusta, tak DSSka jdou postupne
"do kytek" az nakonec funguji jen HSS.

Protoze se do toho jeste zapojuje vyzareny vykon, tak se neda obecne rici,
kolik zarizeni DSS a HSS se v jedne lokalite "snese". My mame treba
vyzkouseno 5x Orinoco DSS ( 30mW) a zaroven 2x RangeLan2 HSS (100mW).
Na druhou stranu nas v jine lokalite jeden "nadupany" BreezeNet od
konkurence
totalne zrusil na dvou DSS kanalech.....

> Mimichodem, kdyz nam instalovali antenu, tak meli v notebooku pod W98
> nejaky soft, ktery ukazoval silu signalu v decibelech, a spoustu
> dalsich udaju (dropouty, vadne pakety, atd.) My jsme vedeli, ze nam to
> pobezi na linuxu, tak jsem od nich ten program nestahnul. Nemate ho
> nekdo ?

Pokud to nebyl jen diagnosticky soft k dane karte, tak pochybuji, ze
by vam ho nechali stahnout. Zkuste mrknout treba na
http://www.wildpackets.com/products/airopeek_nx , ovsem na to by
byla potreba hodne velka hromadka U$.....

Zatim

Martin Patka                      network & server administrator
Mikroservis v.o.s.                e-mail:       smartin@mikroservis.cz
Nerudova 45                       phone work:   +420 431 624301
51301, Semily 1
http://www.mikroservis.cz         http://linux.mikroservis.cz