Jog-Shuttle

Ales Filip alesfilip
Středa Březen 17 14:36:12 CET 2004

> Kdyz pouziju transil jako ochranu napajeni do auta,
> jakou hodnotu mam pouzit pro 12V a pro 24V ?
> Jde mi o to, ze takovy transil ma samozrejmne pri
> narustajicim proudu i narustajici napeti na sobe
> a tedy ta hodnota mi neni uplne jasna, tedy jakou
> hodnotu potrebuji pro ochranu na jake napeti a take
> jak dimenzovany (W).

Snad se nemylim, ale ja vychazim z propokladu, ze Vbr min. = velikost napeti
pri kterem se transil zacina "lavinovite" otvirat. => navrhuji ho na napeti
od ktereho chci orezavat, t.j. musi byt =, nebo => Vbr min. Pamatovat se
musi jedine u pripadne ochrany analogu, ze transil zejmena malych napetovych
hodnot ma relativne velky proudovy prusak

Vykon transilu se navrhuje podle max. mozne vykonove spicky v systemu.
Oznaceni 600W, nebo 1500W vychazi z max. mozneho vykonu protekleho transilem
po dobu 1ms bez destrukce. Pokud se nesetri kazda koruna, radeji volim
1500W. Sichr je sichr.

> Nedokazu si totiz moc predstavit, jak tady nekdo psal
> o svinciku na palubnim napajeni v novych autech co bych
> tam mel cekat - tedy co bude muset ten transil "prezvyknout"
> pri spickach toho co tam nema co delat. Docela mne nektere
> zpravy v konfere vystrasily a nez jsem je cetl, byl jsem
> puvodne docela klidny :))).

Varovani!
Premira informaci vede ke ztrate optimismu a klidneho spanku. :))

Jiri Polasek