Energie tlumivky (was:Re: Jakou tlumivku pro spinany zdroj)

Jaroslav Lukesh lukesh
Středa Březen 17 14:36:02 CET 2004

Dobr? den,

chtel bych se zaptat, jak je mo?n? spo??tat energii ulo?enou v tlumivce.
Bu?to jsem n?jak ?patn? hledal, nebo mi n?co nedo?lo, ??m? se omlouv?m
patrn? za naprosto z?kladn? neznalost a neschopnost si to odvodit.

Prost? bych cht?l, aby se mi energie tlumivky p?elila do kondenz?toru. Tedy
jako je definov?no Q=C.U=I.t a A=Q.U, tedy jednodu?e C.U^2 - jen?e jak je
to u c?vky? Analogicky L.I^2 to asi nebude, m?m pocit ?e by tomu nesed?l
rozm?r. Ale to fakt nev?m, se?ity ze ?koly jsem po n?koliker?m st?hov?n?
je?t? nena?el.

Zdrav? JL.