benzinovy generator elektriny
Petr Krc
pekr
Středa Březen 17 14:35:58 CET 2004
Ondra Caha wrote:
> Jak velke napeti a proud se musi dodat alternatoru ze skodovky aby zacal
> vyrabet tolik energie, aby se zacal budit sam ??
Zalezi na vice promennych (otacky, typ regulatoru, remanence zeleza
v rotoru, cas a podminky od posledniho zapnuti...). Zpravidla staci
jen male 'stouchnuti' proudem do rotoru a alternator se nabudi sam
(zacne se zvysovat vystupni napeti, tim roste vystupni proud a cely
dej je tak prakticky lavinovity).
Nektere z nami vyrabenych alternatoru se samonabudi v rozsahu otacek
6000 az 9000 ot/min.
Renda Damek wrote:
> Myslim, ze aku slouzi k filtraci napeti. Nekde jsem cetl, ze bez nej
> muze z alternatoru vylezt napeti a znicit diody v alternatoru. Ty
> snad jsou na napeti cca 60V.
Bohuzel to nelze takhle zobecnit. V nekterych alternatorech se pouzivaji
diody na 200V, nekde jsou zenerky na cca 23V. Vetsina novejsich
alternatoru je schopna bezet i bez baterie, ale neplati to obecne
a take ne v celem pracovnim rozsahu odebiraneho proudu. Zalezi i na
charakteru zateze. Obecne se (radeji) chod nabuzeneho alternatoru bez
akumulatoru nedoporucuje.
Petr Simek wrote:
> Z alternatoru leze sinus usmerneny a vy ho musite filtorvat a z toho
> napajet buzeni jinak by se Vam to pri pruchodu nulou odbudilo a prestalo
> to davat.
Neni to tak kriticke, indukcnost vinuti rotoru byva az 1H (Henry),
a frekvence zvlneni vystupniho napeti se meni v zavislosti na otackach.
I pri nejnizsich otackach (1000 ot/min) je vsak stale 3x100Hz, takze
proud v rotoru zdaleka nestihne tak rychle zaniknout.
K odbuzeni tedy zpravidla nedojde, pokud se ovsem se zvysenym zvlnenim
dokaze vyrovnat regulator.
--
Regards
Petr Krc
Další informace o konferenci Hw-list