SigmaTel

Snail Instruments snail
Středa Březen 17 14:35:57 CET 2004

Dobry den,
zblaznil se mi tachometr v aute, tak jsem ho otevrel a zjistil, ze je zrejme v coudu vykonovy ?tranzistor? s napisy R032 a 32C a znackou Motoroly (takove to rozjete M v krouzku). Ten ?tranzistor? je jednou nohou pres odpor 7,5 ohmu pripojeny k vyvodum z krokoveho motorku z tachometru. Myslim ze nic jineho nez tranzistor to asi nebude. Nebo myslite, ze by to mohl byt treba tyristor nebo nejaka jina potvora?
Ten krokac je ovsem nejaky divny, ma tri dratky z jedne strany (zluty zeleny hnedy, jako krokace mivaji), ale jeste dva dratky z druhe strany (cerveny a cerny), pripojene na neco co z venku vypada jako komutator u nejakeho moturku z hracky (plastove zadni celo motoru, ze ktereho couhaji pliskove vyvody).
Netusite nekdo jak by to mohlo fachat? Existuji nejake krokace, ktere maji navinutou a zvlast vyvedenou kotvu? Ten tranzistor totiz ovlada prave tohle. A jakou roli by ten tranzistor mohl mit?
Mozna hledam blbe, ale Internet na uvedene oznaceni i jeho variace mlci.

Diky za pomoc

Jakub Serych