Rychla komunikace PC

hwkonfera hwkonfera
Středa Březen 17 14:35:37 CET 2004

> vyberete. Pokud vynechate PnP, zapomenete na kontrolu parity  a bude
stacit
> prosty Read, Write, pripadne Burt transfer necha se to lehce implementovat

Pokud naopak pridate HotPlug a 64bitovy protokol, event. dokonce podporu
PCI-X, tak se z toho zarucene ...
 (PCI-X proto, aby az na prelomu 2003/4 prestane oficialni podpora PCI
sbernice v rev. 2.3 - a ruku na srdce, zadna 2.4 jiz nebude - byla jeste
karta na novych strojich, ktere prijdou se 64 bitovymi systemy podporovana -
ted ale neco na obranu PCI-SIG: s PCI v rev. 2.3 se pocita, alespon tak
dlouho jak se umele nechavaly na MB PC ISA - tj. tak osobne odhaduji 2 roky,
cili pokud dobre pocitam, vyvoj PCI karet rev. 2.3 ma smysl pro pristi tri
az ctyri roky !!!!!; PCI-SIG ovsem dodrzel slovo a PCI-X je plne zpetne
kompatibilni s PCI kartami, tedy nyni, co bude za rok za dva ... ?).
Pokud pozadujete velky datovy tok a umite pracovat s Ethernetem nebo USB,
osobne bych zkusil treba ACR nebo CNR risery. Signal si na postavene velmi
jednoduche karte muzete rovnou zpracovat treba na paralelni 16 bit TTL jak
chcete. Tam je podpora dlouhodoba (lita v tom dost penez) a hlavne vyvoj
takove karty je banalita sama. V podstate se jedna o rychly kodek (ve Vasem
pripade LANkodek, event. USBkodek nebo kombinovany kodek) a potom uz jen
podle dostupnych specifikaci (CNR je free na webu cnr.com) upravit postaveni
kodeku na desce (tzv. 2+1), coz je hrani se dvema rezistory, podobne jako u
USB. Schemata riseru jsou banalita sama, treba AMR kodeky jsou IO s 40-50
vyvody ne jako PCI a na desce jiz NIC jineho neni ... Sw vybaveni je take
jednoduche, protoze drivery davaji vyrobci free, o ridici aplikaci se
postara Vas soft primo prostrednictvim dll prislus. Win32 (pod Delphi treba
pro Audiokodeky je to ostrilena unita mmsystem.pas). Jedine co ted nejsem
schopen potvrdit, zda jsou k dispozici kodeky pro FastEther a USB2.0, ale
divil bych se kdyby se neco nenaslo. U obou karet take muzete mit PnP
(doporuceno), HotPlug zatim neni oficialne podporovan (a nikde se ani
nepise, zda nekdy bude). Nevyhodou je preneseni usetreneho vykonu desky na
procesor (u gigahertzoveho procesoru to je az 10% vykonu, takze ne malo
...), rika se tomu softaudio, softmodem atp.
Hezky den, Simon Cihelnik