Vyrezavacka LP desek - pokracovani

AURO auro
Středa Březen 17 14:33:36 CET 2004

U mal?ho 1f motorku typu ventil?tor (nap?. Mezaxial)
se daj? d?ky jeho st?l?mu zat??en? sn??it i sn??en?m
nap?jec?ho nap?t?, zv?t?? se skluz a je to bez
probl?m? (ov??eno).
U motor?, kter? maj? prom?nnou z?t?? od chodu
napr?zdno do maxima to nejde, nezb?v? ne?
pou??t frekven?n? m?ni?.
P.S. Zapomel jsem vypnout cestinu.
AZE

----- Original Message -----
From: "Petr Hrub?" <petr.hruby@vitkovice.cz>
To: "HW- news" <hw-news@list.gin.cz>
Sent: Saturday, April 06, 2002 10:30 PM
Subject: Re: ni??? ot??ky 1-faz. motoru

Zdravim,

  osobne mam vyzkousenou regulaci ot?cek ventilatoru MEZAXIAL ( jeste s
hlinikovou vrtuli). Pouzil jsem, nevim jak to nazvat, regulaci s vynechanim
nekolika sinusovek. Staci na to 555 ( nebo delicka ze sitoveho kmitoctu) a
na vystupu vykonovy triak s optotriakem spinanym v nule. U uvedeneho
ventilatoru jsem dosahl rozsahu regulace od otacek, ktere sly spocitat
pouhym okem (15 vynechanych sinusovek na 1 ), az pln? ot?cky (vsechny
sinusovky). Vzhledem k malemu momentu 1f. motorku a velk? kinetick? energii
vrtule (podm?nka) to chodilo skvele. Pouzil jsem to k regulaci otacek v
digistoru. Zkusil jsem ten samy princip pouzit na 3f. ventilator s 1kW
motorem (spinal jsem vsechny tri faze), ale zarizeni bylo velmi hlucne
(krome hluku samotneho ventilatoru) kvuli velkym momentovym razum 3f.
motoru. Jeste si vzpominam, ze jsem to pouzil na hajzlikovy ventilator,
taktez 1f. motorek (odhaduji 40-60W) a plechova vrtule. Taky to bylo OK.
Tolik me zkusenosti.

Petr