Vyrezavacka LP desek - pokracovani

Jaroslav Lukesh lukesh
Středa Březen 17 14:30:59 CET 2004

| Odes?latel: Ji?? Re?ek <j_recek@del.cz>
| Pokud byla dobre udelana deska LP, byl poslech z analogoveho zarizeni
| opravdu zazitkem. Pokud jste jiz dlouho neposlouchali analogovy zaznam,
| doporucuji zkusit navstevu nejakeho ziveho koncertu, kde konecne
uslysite,
| jak zni opravdove hudebni nastroje. Na trianglu nebo houslich pozna
rozdil
| ve zvuku i totalni hudebni neznalec.

Podotykam, ze i takova obycejna trubka ma vetsinu energie v pasmu nad 20kHz
(triangl je extrem, ten ji ma myslim kolem 80%). Slysel jsem jazzovou desku
a totez na CD, oboji prehravane na spickovem zarizeni. Z desky znely
hudebni nastroje lepe a byly lepe lokalizovatelne, nez z toho CD. Celkovy
dojem byl takovy, ze deska sice sumela o poznani vic nez ten predzesilovac
k ni (byla prehravana na sucho) kdezto CD bylo v tichu uplne zticha, lec
takovy ten nevyslovitelny pocit byl z desky opravdu lepsi.

Pokud mate nekdo pristup k Yamahackemu XG MIDI generatoru, nebudete verit,
ze ten zvuk ma jenom 44.1khz sampling, to jen pro dokresleni, ze nejen ucho
se da oblbnout (kdysi, kdyz se XG teprve chystalo, jsem byl XG developer,
tak na nej nedam dopustit). Asi pred dvema lety jsem v konferenci LAME
enkoderu popsal zpusob, jakym se daji oblbnout usi, aby si myslely, ze ten
kmitocet slysi o oktavu vyse, takze se virtualne natahne kmitoctove
spektrum. Ale vsechno to jsou jenom berlicky, ktere maji cloveku nalhat
pocit, ze posloucha zivy nastroj a ne 44k sampling.

Zdravi JL.