PIC

jiri@bezstarosti.cz jiri
Středa Březen 17 14:30:11 CET 2004

Zdravim.

Jak tady pan Hanzal a ma malickost neustale propagujeme,
pouzivejte PIC16F627 nebo PIC16F628.

Pokud Vas nezajima cena ani periferie, zkusim popsat
neco, co se Vam asi bude na novejsim chipu libit.

Predstavte si situaci, kdy Vam na chvili vypadne napajeni.
Pak se Vam treba stane, ze pri nejakem pul voltu tam to
napajeni bude relativne dlouho na kodanech, protoze tak
male uz ho nic moc nepapa. No a kdyz ho zase pripojite,
PIC16F84 se Vam pri pripojeni /MCLR jen pres odpor k napajeni
nezresetuje a co zbylo neposkozene v registrech a jestli
pokracuje tam kde skoncil si byt jist urcite nemuzete.
U PIC16F627 si naproti tomu zapnete BOD (brown-out detect)
a je po problemu, protoze se i s tak jednoduchym zapojenim
/MCLR zresetuje spolehlive, ale dokonce muzete pouzit i jen
vnitrni reset, pin po nem zbyly pouzit jako vstupni pin brany.
Proste nejen ze je lacinejsi, muze Vam v nekterych aplikacich
dat piny navic (po /MCLR a pri internim RC oscilatoru i 2 IO
piny po oscilatoru zbyle) a usetri i obvod v resetu pro hlidani
napeti (nekdy se reset potrebuje, ale to uz je o necem jinem).

Tedy prvni co je treba udelat, je podivat se do PDF k PIC16F627
a pokud jej neznate dobre tak i PIC16F84, protoze i velice zbezny
pohled Vam da myslim odpoved, proc jej pouzivat misto PIC16F84(A).

--
Jiri Bezstarosti