LCmetr z HW serveru

jiri@bezstarosti.cz jiri
Středa Březen 17 14:30:11 CET 2004

Zdravim.

Je tady opravdu nutna aritmetika v realnych cislech ?
Kdyz delam nejake matematicke operace jednochipem,
nejdrive se snazim vycerpat moznosti integer cisel
(treba si cislo udelam jako x nasobek (treba jen shiftnutim,
ci pridanim nul na konec jako dalsi bajty) a pak
po vydeleni jej jen zobrazim jak potrebuji.
Jina vec je jeste doba mereni, ktera kdyz se u citace
zvoli spravne, prevod cisel je pak i s preddelickou
napr. 64 nebo 256 velice snadny.

Uznavam ze zrovna ted nemam cas premyslet o aritmetice,
kterou Vase zarizeni vyzaduje, jen chci upozornit na moznost,
ze by treba takove veci jako jsou cisla s plovouci radovou
teckou nemusely byt vubec potreba - tedy jestli jsem spravne
pochopil o cem pisete a mohlo by to pak treba byt i presnejsi,
tedy z hlediska vypoctu.

--
Jiri Bezstarosti

-----Original Message-----
From: Martin Z?ruba [mailto:swz@volny.cz]
Sent: Monday, April 29, 2002 9:53 AM
To: hw-news@list.gin.cz
Subject: Re: LCmetr z HW serveru

Mate pravdu. Preddelicka ma smysl jen pro citac. Pro LC dokonce nema dle me
smysl se hnat na nejvyssi frekvenci, kterou umi Atmel na 24 MHz t.j. 1 MHz,
me se osvedcilo 300 kHz, mozna i mene, pak je frekvence oscilatoru mene
ovlivnovana jinymi soucastkami nez LC obvodem.
Presnost realove 4 bytove aritmetiky je priblizne 5 mist. Pokud by byl
zajem, mohu zatim dat opravene (a optimalizovane) rutiny scitani, deleni a
konverze (s nimi lze asi udelat vsechny potrebne operace) nekam na web.
Pokud by byl zajem od pana Rehaka, tak treba jako clanek na HW server.
Martin Zaruba