Ztraceny bit pri zapisu do PIC16F84A

Marek Pavlů marekpavlu
Středa Březen 17 14:29:02 CET 2004

Tak jsem to vyresil.
Jedna se o problem s verifikaci v prubehu programu.
Musi byt vypnuta, aby se to natahlo spravne.
Co se tyka samotneho naprogramovani CPU,
tak jsu s IC-Progem spokojen. Vzdy na prvni pokus.
Zato s nactenim ma nevyslovne potize, zvlaste pak,
kdyz nainstaluji ruzny software. Proste naprogramuji CPU,
ale uz z nej kod spravne neprectu. Dela to nahodne chyby v kodu,
jen EEPROM lze precist vzdy spravne.

Marek Pavlu

-----Original Message-----
From: owner-hw-news@list.gin.cz [mailto:owner-hw-news@list.gin.cz]On
Behalf Of Marek Pavl?
Sent: Friday, March 29, 2002 7:46 PM
To: 1HW-News
Subject: Ztraceny bit pri zapisu do PIC16F84A

Tak jsem delal konvertor mezi PROPIC2(IC-PROG)  a PonyProg-em.
Hned na zacatku jsem si tam udelal chybu. PROPIC2 je univerzalni a
ja to upravil jen pro 16F84, proto jsem se sekl s odhadem obvodu, ktery
ovlada /MCLR.
To je teda v poradku. Pak jsem prisel na to, ze Clock a DataOut musi byt
invertovany.
Az potom jsem byl schopen nacist, mazat i zapisovat.
Ale ouha, pri zapisu na adresu 0145h jsem dostal hlaseni:
Programming failed at Code address 0145h!
Kdy? jsem to nacetl, tak jsem zjistil, ze na tehle adrese bylo misto
1527h 1427h. Pri komparaci Buffer1(program z disku) a Buffer2(program
nacteny z PIC)
jsem nasel dalsich 32 chybnych slov.

Zajimava tabulka:

ze souboru  -  nactene z PIC

1913 - 1813
1395 - 1295
1B86 - 1A86
1795 - 1695
1903 - 1803
1513 - 1413
1F06 - 1E06

Kdyz jsem prosel cely vypis, tak jsem zjistil, ze kdyz se ve tretim cisle v
hexa zapisu
objevi liche cislo, tak je prevedeno na nizsi sude cislo.
Proste se ztraci nulty bit toho cisla(spravneji nuluje).
Bit ktery se ztraci v zapisovanem slove je osmy.
Zajimave je, ze kdyz pouziji program, ktery je mensi, tak se osmy bit
zachovava a
program se nahraje spravne.

Taky jsem premyslel, ze by slo o chybu pameti Flash v PIC, kdyz zaruceny
pocet zapisu je 10000.
Ale povedlo se mi nahrat jiny program, a na stejnem miste, kde byl ztraceny
bit bylo cislo,
ktere evidentne tento bit ztraceny nemelo.
Proto jsem tohle vyloucil.

Marek Pavlu

---
Avast: Odchoz? zpr?va vyhodnocena jako ?ist?
Datum a ?as testov?n?: 29.3.2002 19:37:10
Datum virov? datab?ze (VPS): 22.3.2002
Avast! antivirus od Alwil Software

---
Avast: Odchoz? zpr?va vyhodnocena jako ?ist?
Datum a ?as testov?n?: 29.3.2002 19:43:35