LCmetr z HW serveru

Martin Záruba swz
Středa Březen 17 14:28:50 CET 2004

S tou preddelickou je to dobry napad. Problem je ten, ze princip kalibrace
je stejny jako u puvodniho zapojeni s prepinaci, t.j. nyni spinacim
tranzistorem se pripina k vnitrnimu kondenzatoru kalibracni kondenzator. Ze
zmeny frekvence a ze zname kapacity kalibracniho kondenzatoru se da zpocitat
jak indukcnost tak kapacita interniho kondenzatoru (vcetne kapacity -
indukcnosti kabelu). Vzhledem k tomu, ze se merena indukcnost zapojuje do
serie s vnitrni indukcnosti a vyhodnocuje se zmena frekvence, dokaze to
rozeznat vzduchovou civku s 5 zavity. To je myslim docela slusne. Oscilator
mi nyni bezi asi na 300kHz.
Pouzivam samozrejme 24 MHz krystal.
Da se koupit externi oscilator 24 HMz (max co zvladne Atmel) a kolik by asi
stal?
Nebojte, naprosto to neberu jako ublizovani konstrukci. V mych 45 letech na
to uz asi nejsem citlivy. Naopak si vazim Vasich napadu.
Ja se snazil o to, aby to umelo co nejvice pri jen nepatrnem zesloziteni.
Snad se Vam i program bude zdat dobry je docela "nadupany" a zbylo jen par
byte. Ma moc komentaru, nektere pouzite triky jsou mozna troch nestandardni,
proto o to vic komentovane.
Nechtel jsem to ale pustit ven driv nez s tim budu spokojen, momentalne mam
asi 80. verzi programu.
Vystup je jednak na display (mozna ze bych zatim mohl poslat rutinu
komunikace s displayem, ac jich jiz bylo uverejneno mnoho, troufam si
tvrdit, ze tato je jedna z nejuspornejsi pokud jde o pozadovanou pamet) a
jednak na seriovy port ale s nestandardni frekvenci vzhledem k 24MHz
oscilatoru. Mozna by bylo zajimave udelat v Delphi program pro PC a kdo by
chtel usetrit za dispaly, mohl by k zobrazeni pouzit PC.

Martin Zaruba