LCmetr z HW serveru

Martin Záruba swz
Středa Březen 17 14:28:50 CET 2004

No me nenapadlo vubec takto uvazovat, ale obavam se, ze by to dalo jeste
mnohem vetsi fusku.
V programu jsou totiz napr. tyto vzorce
C1=F2^2/(F1^2-F2^2)*C2
L1=1/(4PI^2*F1^2*C1)
a podobne. Nektera cisla se meni v rozsahu 10^-12 az 10^-3
Obavam se, ze zpusobem, ktery popisujete by byl dost problem cisla korektne
vyjadrit.
Pokud jde o dobu mereni, lze samozrejme pouzit Vami navrzeny postup, pokud
je ovsem tato doba fixni.
Program ale ve skutecnost meri dobu periody jednoho (u nizkych frekvenci)
nebo vice pulzu. Pak ovsem je opet
treba deleni. Ma to ale vyhodu, ze lze pomerne presne merit i nizke
frekvence.
Pro ucely mereni soucastek jiste presnost aritmetiky 5 mist staci. Jine je
to u mereni frekvence a periody.
Tam zalezi na tom, k cemu to ma slouzit. Ja se snazil vytvorit co
nejjednodussi a nejuniverzalnejsi pristroj,
kde presnost mereni v nf pasmu (do 1 MHz) je prijatelna. Pokud bych stavel
pouze citac, je urcite namiste pouziti
presnejsiho normalu a presnejsich vypoctu. Musim ale priznat, ze i tam by me
lakalo pouzit podobny princip
(merit periodu) a pouzit 6ti event. 8mi bytovou aritmetiku.
Presto Vam velmi dekuji za podnety.
Martin Zaruba