degradacia kvality MP3

Pavel Chromy mac
Středa Březen 17 14:27:52 CET 2004

On Sun, 7 Apr 2002, Peter BROSTL wrote:

> Chcel by som sa opytat,ako to je s kvalitou MP3 pri jej
> konverzii spat na WAV a naslednej kompresii do MP3
> rovnakej kvality ako povodna. Potrebujem odstranit nejake drobne
> vady v nejakych MP3. Samozrejme pri pocuvani z PC reprakov
> je to jedno,ale co s kvalitnejsou aparaturou.

Zcela jednoznacne - dojde ke zhorseni kvality nahravky, obecne tento
postul nelze doporucit.
MP3 maji pomerne jednoduchou strukturu, jedna se o proud na sobe
nezavislych ramcu, neni tam dokonce zadna globalni hlavicka, cili MP3 lze
bez potizi ve vhodnem miste rozdelit, newbo jeji cast vyriznout, cimz se
da spousta veci "opravit". Umi to programek zvany MP3 Trim, v
neregistrovane verzi ma omezeni na delku souboru. Poku vite nekdo o necem
takovem zadarmo, sem s tim. Pokud se jedna o lokalni zmeny, a jsou naroky
na zachovani maximalni kvality, doporucuji rozkomprimovat a pak
zakomprimovat pouze ty caseti, ktere je treba upravit.

	Pavel Chromy