Ztraty - prikon pocitace

Petr Krc pekr
Středa Březen 17 14:27:36 CET 2004

"Pavel Stan?k" wrote:
> No to urcite ne...
> neco se spotrebuje na toceni plotnami harddisku.
>
> U monitoru musi spousta energie padnout na udeleni kineticke energie elektronum, jejich vychileni.
>
> A nerikejte mi ze ma pocitac 0% ucinost.
>
> 100% tepla produkuje jen zarovka kterou natrete cernou barvou tak aby i svetlo neunikalo.

V podstate kazda energie se casem premeni na teplo, coz je konecna faze.
Plati to pro cely vesmir, takze je jen otazkou casu, kdy jeho entropie
dosahne maxima a on 'umre tepelnou smrti'.

V pripade toho pocitace jde jen o to, kolik energie uvolnene z toho PC ma
sanci uniknout z te mistnosti ven jinou formou, nez tepelnou kondukci,
konvekci ci radiaci. Nakonec i ta se venku stejne premeni na teplo.

--
Regards
           Petr Krc