RC soupravy pro modelare a vymenne krystaly

Petr Zapadlo zapadlo
Středa Březen 17 14:27:20 CET 2004

Dne po 15. duben 2002 08:13 jste napsal(a):
> Mam takovy dotaz,
> co brani vyrobcum RC souprav udelat RC vysilac a prijimac bez nutnosti
> volby kanalu vymenou krystalu? Nelze udelat vysilac (i prijimac) kde by se
> dal (v nejjednodussim pripade) pomoci jumperu nastavit potrebny kanal?
> Pripada mi zbytecne kupovat drahe krystaly.
>
> ML

Myslim, ze se na tom pracuje, Futaba ted predstavovala nejaky vysilac s
frekvencni syntezou (fs).

Jde jen o to, ze tomusi byt co nejspolehlivejsi. Zvlast prijimacu je to dost
zavazny problem.
Navic zmena kanalu neni prilis casty jev (pokud to neni velke setkani, nebo
kombat). Dalsi problem vidim v tom, ze kdyz nekdo zakrtkuje, tak prvni co v
prijimaci odejde je krystal - neni napevno, proste ho vymenim. Krystal v fs
spolu s nastavovacimi prvky je znacny destabilizujici element.

Co se tyce vysilace, tak tam zase varovali pred mobilama, blizky vysilajici
mobil dokazal rozhodit fs a z letadla se stala nerizena strela vzduch -zeme.

Ja sam jsem se divil jake velke destrukcni ucinky melo moje letadlo (velmi
male -1m rozpeti 1kg hmotnosti), nejen na sebe i na okoli. Nastesti to
odnesla krtina - krater byl ale slusny.
Duvod - prasky vynechavajici krystal v prijimaci po predchozim ne prilis
povedenem pristani (kulantne receno).

S pozdravem

--
Petr "Zapik" Zapadlo

Ing. Petr Zapadlo
Melzer s.r.o.
zapadlo@melzer.cz
"?ern? d?ry jsou tam, kde B?h d?lil nulou"
	-- Steven Wright one Liners