OT: radiove spojeni mezi servery

Petr Simek psimek
Středa Březen 17 14:27:20 CET 2004

On Mon, 15 Apr 2002, hwkonfera wrote:

> Diky, upresnuji ...
> stavebni upravy neni mozne delat z nejprozaictejsiho duvodu, ze areal skoly
> je velky a tento projekt Phare (NUTS II) striktne zakazuje jakekoliv
> pozadavky na dotace pro stavebni upravu, vcetne budovani site (projekt by
> byl vyloucen jeste nez by byl vubec posuzovan). Dokonce umoznuje dotaci na
> majetek v max. vysi 25% z celkovych nakladu, cili i toto zarizeni
> prijimac/vysilac bych musel koupit na sebe a skole pronajmout ... ano, ctete
> spravne, koupit a pronajmout na smluvni dobu.

Z tehle programu mam pocit ze jsou udelany tak aby jim skoly prizpusobily
svoje potreby. To co skola doopravdy potrebuje na to musi mit penize ve
svem rozpoctu.

> Proto me zajima, jak to obejit, aby nezustaly ctryri servery bez spojeni a
> internet pouze na jednom. Dosah mi bylo sdeleno, ze je u techto zarizeni mj.
> ovlivnen viditelnosti. Nikdy jsem to nevidel, doufam, ze ted neplacnu uplnou
> blbost, ale bylo by garanci dosahu, kdyby prijimac/vysilac byl za oknem a
> miril na druhy  prijimac/vysilac za oknem ve vzdalenosti tech max. 150m ?

Urcite, jo ale je to dobra blbost :-) No ale proc ne, kdyz to Phare chce
mit takhle ... Mimochodem tu antenu navenek budete muset taky namontovat
na barak -> takze stavebni upravy Vas stejne neminou....

> Jak je to u prijimani signalu z druhe strany budovy, tj. signal za stenou
> budovy oproti druhemu prijimac/vysilaci ?? Lze "chytit" :) data pres zdenou,
> dvema prickami delenou asi 18 m sirokou budovu nebo ne ? Ozdobne listy jsou

Mozna. A mozna taky ne. Treba to bude chodit kdyz budou otevrene dvere na
chodbu. BTW - co proste koupit HUBy, sit karty a kabel. Stavebni upravy
(diry do zdi) udela skolnik za mimoradnou odmenu mimo penez z grantu.

> bohuzel take stavebni uprava, zejmena tazene po cele skole :)))
> Jinak co to stoji takova zarizeni ? Je na trhu dostatecny vyber ?

Jen odhad - karta cca okolo 10ti tisic pripadna externi antena par
tisicovek navrch (zvysi dosah nasobne - jak naprimo, tak zkrz zed)
plus nejaka ta bleskojistka kdyz to ma byt venku. Ale montaz se musi
taky udelat - obvykle na barak, v lufte to nedrzi :-)