ROZLOUCENI - budete mit klid

Petr Zbranek petr.zbranek
Středa Březen 17 14:27:19 CET 2004

On Wed, 24 Apr 2002, ludo.baranovic wrote:

> zdravim,
> potreboval by som poradit, potrebujem do jednej konstrukcie
> zdroj, ktory by bol schopny z 25VDC sprav. 5VDC @200mA.
> zatial som uvazoval o niecom ako 78xx napr. 1x 7818 a 1x7805
> v serii, ale pri tomto rieseni vznika dost velka vykonova strata na
> stab. a oni dost hreju.
> preto chcem poziadat o radu ci existuje nejake jednoduchsie male
> riesenie napr. step down menic. Som dost obmedzovany priestorom
> na pcb, totiz bol navrhnuty pre 78xx stabil.

Na tohle bych doporucil MC34063 od Motoroly. Je levny - cca 25Kc,
maly - DIP8, obsahuje v sobe 1.5A spinac. Takze staci pridat civku,
rychlou diodu, maly casovaci kondenzator a dva odpory na snimani
vyst. napeti a jeden odpor pro snimani a limitaci max. proudu spinacem
(pokud chcete). Take je treba mit na vstupu a vystupu lepsi kondy (pulsni)
ale predpokladam ze misto na kondenzatory uz tam je.

Pokud byl PCB navrzen na 78xx i s chladicem, mozna by se na jeho misto
vesel dip8, civka, dioda, dva-tri odpory a maly keramicky kond....