Re: niµ±í otáčky 1-faz. motoru

VA Elektronik - Andel Vladimir ing. vaelektronik
Středa Březen 17 14:26:15 CET 2004

Regulovat asynchronak napetim lze a taky se to delalo. Jenze v aplikacich,
kde se od toho nechtel vykon. Nektere studiove magnetofony mely tonovou
hridel (to je to, co urcuje rychlost pasku) pohanenou asynchronakem
velikosti cca motoru od pracky, ktery mel nizke syceni, aby mel male
rozptylove pole a mel hladkou kotvu, tedy jen zelezo bez hlinikoveho
"vinuti" nakratko. Ridil se napetim podle cidla otacek, protoze jinak by se
bud rozebehnul uplne nebo zastavil. V dobe kdyz jsem byl na vojne, jsem si
stavel magnetofon se tremi motory z mg. B4 a tento princip jsem pouzil taky.
Mel jsem tam rychlosti 4, 9, 19 a 38 a reguloval jsem to pouze napetim,
pochopitelne se snimanim rychlosti. Dalsi dva motory, pod civkama, bezely s
temer nulovyma otackama a napetim, odbockama na trafu, jsem si nastavoval
tah pasku. Chodilo to super. Jeste ho mam ve sklepe schovany. Pochopitelne
vykonove zatizeny motor lze regulovat jen kmitoctem, jinak se upece.
Andel

---
Odchoz? zpr?va neobsahuje viry.

Daląí informace o konferenci Hw-list