Re(2x): Ozvučení kinosálu

vicek.radek@ozjc.cpost.cz vicek.radek
Středa Březen 17 14:26:02 CET 2004

Hlavnim duvodem proc se radeji voli kratsi silove vodice je problem v ubytku
napeti na tech privodech pri proudech ktere tudy tecou. Uvedomte si, ze
jakykoliv odpor/impedance zhorsuje vedeni membrany reproduktoru. Kdyz si to
predstavite tak vlastne zesilovac zpetne tlumi membrany reproduktoru proti
prekmitum. Pokud mate velky odpor vedeni (ted jeste nejaky odpor vedeni
nehraje velkou roli to zesilovac dozene) tak si predstavte ze pri uderu napr
velkeho bubnu vystreli pomerne velka hmota membrany a civky kupredu velkou
silou, kterou ale musi neco zabrzdit coz dela nizkej vystupni odpor
zesilovace a protinapeti z repraku. Jelikoz jsou ta protinapeti relativne
mala snadno se v tom dlouhem vedeni ztrati.

Pokud jsou signalove kabely spravne provedene a ukostrene zadne brumy nemaji
sanci.

RadekCX

P.S. Muzete si to doma sam i vyzkouset jako ja. Mam 120l reprobedny na cca
10m privodech. Experimentoval jsem s extremne slabyma dvoulinkama coz hralo
opravdu priserne (hrozne to kreslilo). Pak jsem dal obycejnou tusim 2x1.5 to
vypadalo normalne. Nakonec jsem skoncil na kabelu 4x2.5 na 380V zapojeny
krizem paralelne - je to trochu znat proti te dvoulince ale uz ne o moc.
Radeji nerikejte prodavaci ze to chcete k repro jako jsem se prokecnul ja.
Pak se na mne prislo podivat pulka skladu jako na exota co ma misto usi
porcelanovy hrnecky. Samozrejme nikomu nevysvetlite ze to neni kvuli max
vykonu ale kvuli zkresleni... :-)