SPI versus IIC

Snail Instruments snail
Středa Březen 17 12:09:53 CET 2004

>Mam dilema. Chci udelat desku se sadou seriovych pameti do kterych se
>budou ukladat namerene veliciny. Puvodne jsem chtel pouzit SPI, ale uz
>jsem docela nalomeny. Pametova deska bude mit 5 pameti a jeden adresovy
>dekoder (v pripade SPI). Pouzdrove to bude docela jedno u IIC bude min o
>adresovy dekoder. Programek bude rychlejsi a i jednodussi pro SPI, ale
>nejsem si moc jisty.

Vyrabim nekolik typu zaznamniku s pametmi EEPROM. Tady moje postrehy:

SPI typu 25Cxxx jsou o neco drazsi nezli I2C 24Cxxx stejne kapacity.
SPI jsou dostupne s mensi max. kapacitou 25C128 oproti I2C 24LC256 (512?)
SPI potrebuje CS pro kazdou pamet
SPI je jednodussi nezli I2C
SPI je rychlejsi nezli I2C
SPI ma jednosmerne signaly - da se snadneji optoizolovat
Pameti 24LC256 od Microchipu maji funkcni tri adresove signaly, od Atmelu jenom dva - prvnich se da pouzit osm na stejne sbernici, druhe jenom ctyri

Krome pameti EEPROM by pripadaly v uvahu i DataFlash od Atmelu (45xxxx), kdyby se daly normalne sehnat (a clovek se nemusel klepat strachy, ze priste budou s dodaci lhutou 43 tydnu).

Dalsi moznosti jsou ruzne karty od CompactFlash pres SmartMedia po MultiMedia Cards, tady je zas problemem dostupnost konektoru.

Klicova otazka zni - jak velkou pametovou kapacitu bude treba.

J. Hanzal