Vstup pro 1Wire iButton

Sula Milos milos.sula
Středa Březen 17 12:09:51 CET 2004

> Ja se na neco takoveho prave chystam. K tomu ucelu si chci poridit kartu ATI
> RADEON VIVO. Jednak si tim posilim graficky vykon pocitace a jednak ziskam
> video vstup i vystup v plnem PALu s hardwarovou kompresi a dekompresi do
> MPEG2.

S HW kompresi do MPEG2 bych si nebyl tak jisty. Jeste nedavno
stalo zarizeni na on-line HW kompresi MPEG1 poradny balik penez a toto
zarizeni si mohli koupit opravdu jenom movitejsi studia. Divil bych se
kdyby bylo dnes zarizeni na MPEG2 'zadarmo' (uz z principu je to
ponekud divne). Nehlede na to ze to zpracovava 4x vetsi plochu obrazu
nez MPEG1 takze to chce daleko vykonejsi chipy nez na MPEG1. Nejspis
se bude jednat o SW emulator (v pripade nahravani).
Pri prehravani bych si tipnul ze tyhle karty (at uz jde o nVidii
nebo ATI...) budou mit jenom tu nejnutnejsi podporu pro DVD aby to
vsechno nemusel oddrit procesor. Stejne CPU musi dekodovat minimalne
zvuk. DVD nemam a bylo by jiste zajimave zmerit kolik desitek% CPU
time si veme prehravani filmu.

Dnes uz vykony CPU relativne staci na on-line kompresi na MPEG1, ale i
s nejlepsim SW kodekem (byt to delate i off-line) nedosahnete takove
kvality jako u prodavaneho VideoCD.

Beztak je MPEG2 na obycejne CD skoro nevhodny protoze pri PALu ma
bitrate okolo 1MB a na 650MB CD se toho tedy moc nevejde. Ja bych
volil spise cestu DivX :) (nyni je hotova verze 4.0 ktera ma byt od
zakladu vytvorena nadsenci takze se uz nejedna o kradeny kodek
Microsoftu). Pri stejnem bitratu jako MPEG1 ma obraz takovy tako MPEG1
na dvojnasobnem bitratu. Ne nadarmo pirati pouzivaji tento kodek na
archivaci DVD kde se jeden 90min. film vejde na obycejne CD s obraz
je tak na 70% totozny s DVD (se stejnym rozlisenim).

K PALu - i grabovaci karta za 2000 dokaze obstojne grabovat do PALu (s
pouzitim SW kodeku MJPEG ktery je na inetu volne k dispozici). Problem
techto karet je absence video-out (coz muze vyresit napr. karta s
chipem Geforce 2MX 400 ktera je na dnesni domu dost vykonna, ma
podporu pro DVD a prodava se ve verzi jak s video-out tak i s
video-in... cena cca 4500Kc s DPH s video-in/out). Software na upravu
AVI se na internetu vali hromada a navic jsou to free programy.

Chci se zeptat. Mam par grabnutych filmu z DVD a jsou v rozliseni
512x284 (tedy sirokouhle). To je u DVD normalni ze je polovina plochy
obrazovky cerna nebo je u DVD moznost si vybrat mezi 4:3 a 16:9?
Nezlobte se na mne ale kolik % obyvatel ma doma TV nebo monitor 16:9?