Prepis videa do PC a nasledne editovanie (strih)

Vena Kovar vkovar
Středa Březen 17 12:09:50 CET 2004

> Chci se zeptat. Mam par grabnutych filmu z DVD a jsou v rozliseni
> 512x284 (tedy sirokouhle). To je u DVD normalni ze je polovina plochy
> obrazovky cerna nebo je u DVD moznost si vybrat mezi 4:3 a 16:9?
> Nezlobte se na mne ale kolik % obyvatel ma doma TV nebo monitor 16:9?

512x284 je nejaka redukce puvodniho obrazu. To delal nejaky koumes, co ten
zdroj z DVD asi dost poskodil. Puvodni obraz mi vychazi na 720x400 bodu.
Neni to nahodou spis SuperVCD nez nejaky  d i v x ?

DVD maji obraz, ktery je nejcasteji siroky jako PAL (tj tesne pod 720 bodu)
a vysku jsem videl asi ve ctyrech stupnich. 576, 400,384 a ja nevim jakou
jeste. Presneji obraz na DVD v MPEG2 ma skoro VZDY vysku 576 bodu, ale cast
obrazu zabiraji jen cerne pruhy. Ty pruhy pri kompresi u pirata zabiraji
cenne misto a vypocetni vykon, a proto jsou orezavany. Potom teprve probehne
prevod do noveho formatu. Na DVD je spousta mista, takze tam zrejme nikomu
nevadi zbytecne zabrane zdroje.

Ono totiz zrejme neexistuje ani de facto norma, ktera by predepisovala pomer
obrazu na DVD a pro prehravani na TV je tak jako tak potreba nejaky nasobek
rozmeru PAL (nebo NTSC pro USA). Takze pri tvorbe se zdigitalizuje kopie, co
prijde producentovi pod ruku, pak se prepocte na sirku 720 a zbytek uz nejak
vyjde:-)

Vena Kovar