Re(2x): Erase OTP EPROM

Wek wek
Středa Březen 17 12:09:47 CET 2004

Zdravim.
>neexistuje vhodna davka rengenoveho zareni, ktera vymaze pamet, a pritom neprivodi nevratne zmeny v dalsich strukturach procesoru
1. Rtg podobne ako svetlo charakterizuju 2 dolezite parametre: a. energia (eq. vlnova dlzka), b. davka (eq. vykon na plochu). Spolu
to dava nekonecne pole na experimentovanie. Konstatovanie, ze urcita davka znici aj ine struktury mi pripada, ze dotycny mal pristup
napr. k zubarskemu rtg (co funguje na relativne nizkych energiach) a vyskusal exponovat cip rozne dlho.
2. Dost som sa na tuto temu hrabal na nete a dozvedel som sa niekolko zaujimavych veci: a. intel jakozto vynalezca EPROM spociatku u
vazoval povodne o nepriesvitnom puzdre a rtg mazani!!! b. jeden clovek tvrdi, ze mu spolahlivo vymazavali obvody (tusim to boli phil
ipsove jednocipaky) ked ich posielal postou do zahranicia, tusim z Danska do Svedska c. jeden clovek (z nejakeho lekarskeho vyskumak
u) tvrdil, ze reprodukovatelne mazali obvody (neprezradil konkretne typ, ale tvrdil, ze je obsolete a tazko sa zhana) rtg energiou 3
00keV! d. ostatni LEN TEORETIZUJU!
3. Pomer medzi uspesnostou vymazania a znicenim obvodu bude zrejme zavisly okrem energie a davky (hm. a geometrie zvazku, polohy cip
u, prividiv a bondov voci zvazku...) aj od konkretneho druhu obvodu resp. detailov jeho technologie, poctu kovovych vrstiev, hrubky
a kvality oxidu atd. atd.

Jano Waclawek

PS. Odpuzdrenie a UV mazanie sa naozaj robi kvoli h*cknutiu lockovanych procesorov, u niektorych je to vraj pomerne jednoduche, http
://www.geocities.com/ResearchTriangle/Lab/1578/cophack.txt