OT: Stary gramo

Aigor aigor
Středa Březen 17 12:09:47 CET 2004

Dobreho dne preji,

  mel bych dotazek, jestli nekdo nezna elegantni ;-) reseni problemu:

Mam zdroj k zesilovaci (klasika 50Hz): toroid. trafo 220->2x55V/500W, sekundar zapojeny jako 110V s vyvedenym stredem na zem. Vinuti mam pres 4 diody stazene do kladne a zaporne vetve. Obe jsou opatreny kondiky s nizkym ESR o kapacite 36mF na vetev. Tedy klasicke zapojeni, avsak trochu megalomanske..

Kdyz vynecham problem rozbehu (s prehledem vyhodi 16A jistic), mam zajimavy problem za normalniho provozu. Bez zateze je vse v pohode, na vetvich je neco pres 70V a akorat se na to nesmi sahat ;-) Ale kdyz zdroj zatizim (treba jen nejakym vykonnejsim odporem) a kondiky se zacnou trochu vybijet, objevuje se mi "dobijeci" proud klidne v radu 30A, ovsem jen na chvilicku, kdyz sinusovka z trafa preleze trochu poklesle napeti na kondenzatorech. Dokud je napeti na kondikach vetsi, nez na vystupu usmernovace, netece tam logicky zadny proud, ale jakmile zacne mit usmernovac tendenci kondiky dobit, vyleti proud (taky logicky) do zavratnych vysin. Za spickou sinusovky, kde uz kondiky zase ziskaji navrch, proud opet padne na nulu. Takovehle "PWM" aktivity se mi ve zdroji pochopitelne nelibi, rusi, pretezuji soucastky a nevim, jak se jich rozumne zbavit. Nikdy jsem takhle silny zdroj nestavel, nemel by nekdo radu jak na to?

Predem diky

Jiri N.