klasicky zdroj

Naprstek Jiri-R54332 Jiri.Naprstek
Středa Březen 17 12:09:46 CET 2004

 Dobry den.

 Technicky problem je v tom,ze stare gramofony na 78 otacok maju sirsiu a
hlbsiu drazku. Keby ste sa pokusil (ako ja ) prehrat stary zaznam novsou
prenoskou,dostal by ste silny sum a rachot (podla stavu dosky) so slabym
zvukom v pozadi,pretoze ihla sa pohybuje po dne drazky a nedotyka stran.
 Este koncom 60-tych rokov sa dodavali krystalove gramofonove vlozky s
dvomi ihlami: na 33-45 ot. a na 78 ot.Hovorilo sa im "standard" (78) a
myslim "dlhohrajuce" (33-45). Na niektorych stacilo otocit spickou prenosky
a tym sa ihla vymenila.
 Skuste sa popozerat u znamych.Je mozne,ze taky gramofon niekto ma.Na?iel
by ste taky gramofon urcite v tzv.hudobnych skriniach (skrina s
radiom,gramofonom a priestorom na dosky), ktore ludia nevyhadzuju,lebo su
kusom nabytku.Ja som ho vyhodil asi pred 5 rokmi.Nie je nutne zhanat
gramofon s trubou,alebo vymennymi starodavnymi ihlami z 30-tych rokov.

                                      Peter