klasicky zdroj

Ivan Feno feno
Středa Březen 17 12:09:43 CET 2004

> [...]
> (bac do bubnu) kdy to stejne vykryvaji kondy. Tam se na zatezovaci
> charakteristice nic moc nezmeni. Mate pravdu ze jista impedance tlumivky
> ten zdroj 'zmekci' celkove pri trvalem zatizeni. Nicmene pri zatizeni to
> napeti bude zvlnene tak jako jako tak s tou tlumivkou trochu vic. Musi s
tim
> proste pocitat kam az to 'sleze' a podle toho urcit napeti sekundaru.
> Ovsem pro kapacitu 36mF mi pri odberu 10A vychazi pokles o necele 3volty
> za 10ms, to je cca 5voltu za 20ms, ta tlumivka zpusobi male zpozdeni pri
> nabijeni, ale jen v ramci toho limitu 2.5-5V.

Ano, zvlnenie na kapacitach bude konstantne (spicka-spicka), ale bez tlmivky
to napatie nejde dole tak "svizne" ako s tlmivkou (opat - zalezi od
kapacity -
je to umerne).
Zalezi na aplikacii - ak sa to bude vyuzivat na plny vykon - moze to byt
dolezite.
Nechcem zase z toho robit strasiaka - uz relativne mala velkost tlmivky
vyrazne znizi prudove spicky a nesposobi vyznamne makky charakter
filtra.

> [...]
udrzi
> po krakou dobu oblouk malym proudem nez zase nabehne sinusovka a jde to
> pres hlavni mustek. Jak je ta vase tlumivka velka ? Ten pomocny obvod jsem
> delal (podle ciziho planku) prave proto aby se tam nemusela davat velka
> filtracni kapacita a velka tlumivka (to trafo s tim usmernovacem bylo
beztak
> dost mohutne a tezke). Mam prave obavu ze ta tlumivka bude muset mit
pomalu
> velikost toho trafa kdyz ji potece ten svareci proud.

Je treba rozlisovat prudovy a napatovy usmernovac. Napatovy pracuje do
kapacity,
prudovy pracuje do tlmivky.
V mojom pripade tlmivka tlmi prudove spice - 30uH - je navinuta na C jadre
zo
120W  transformatora. Vaha asi 1-1.5 kg.

Vas pripad je prudovy usmernovac, kde vystupny prud sa vyhladzuje a ma dajme
tomu
10% zvlnenie ak sa pouzije tlmivka 2-4mH ! Samozrejme skoro ten isty prud -
takze z toho vychadza aj rozdiel velkosti. Takato tlmivka je velka asi ako
to trafo,
mozno o nieco mensia.
Riesenie pre eliminaciu tlmivky je niekedy presne take ake ste uviedol.

> No jasne, tim mym zpusobem popsanym vyse k zadne "ekologii odberu" nedojde
> prubeh svareciho proudu se pretransformuje do site, ale co se da delat :-)

No, vam to zase nepumpuje do tak velkej kapacity. Mozno vo vasom
pripade sa odber blizi sinusu viac ako u mna.

ivo.