Velmi OT-Einsteinova hadanka

belohrad david belohrad
Středa Březen 17 12:09:31 CET 2004

Hehe, a mohl byste mi rict jake ze i-y se tam ma napsat? Cestina je
vubec plna
rozporu. Jakozto i ostatni pozemske jazyky. Nejenom ze se daji vyjadrit
vety
ktere navzajem popiraji samy sebe (napr. typicka veta je Ja lzu), ale
navic se
mohou tvorit vety, ktere vytvareji indefinitni logicke problemy (Pr:
Jisty holic ze Sevilly holil vsechny obcany Sevilly, kteri se neholili
sami. Holil holic sam sebe?).
Myslim ze co se tyce reseni zde nastineneho problemu se jedna o
syntakticky nedefinou vetu a - i kdyz v mluvenem slove ji pouzit muzete
- v pisemne forme musi byt opsana nejakou vedlejsi vetou.
Nicmene souhlasim s nazorem ze cestinu (jakozto i jiny svetovy jazyk
ktery pouzivate) je nutne znat. Asi bych si do firmy neprijal cloveka,
ktery mi bude pri psani zaverecne zpravy zakaznikovi delat takovou
ostudu. Sledovanim konferenci jsem si na spatny pravopis zvykl, nicmene
si myslim ze to neni spravne. To zvykani totiz deformuje zazitou
grafickou formu slova a klidne se mi za par let muze stat ze budu nekde
psat spatne 'i' jenom z toho duvodu, ze proste s timto 'i' jsem to slovo
videl napsane vicekrat.
d.

"snasel.zdenek" wrote:

> Zdravim,
> Me taky nesla cestina zrovna na jednicku, ale to je u technicky vzdelanych
> lidi normalni.
> Nikdo nevi vsechno. To by jsme byli geniov?.
> Koupil jsem si CD s vyukou cestiny a kamaradka z pedaku, co bude ucit
> cestinu, udelala 3 chyby !!!!
> Kolikrat ani cestinari nevedi, co se kde pise.
> pr. na hladine se udelal vir , kdyz  na nim letel vyr . Ja jsem si oba v?ry
> vyfotil.
> Berme to tak.
> Zdenek

>  > Take jsem z cestiny propadl a neposeru se!!!

M.Sc. David Belohrad                            tel: 420-5-41 51 43 05
NMR department, sec. Rf-coils                   mobil: 420-604-613 393
Institute of Scientific Instruments             fax: 420-5-41 51 44 04
Kralovopolska 147                               mail:
belohrad@isibrno.cz
612 64 Brno                                     www:
www.isibrno.cz/~belohrad
Czech Republic                                  ICQ: 23641076