Vodni kamen

Petr Krc pekr
Středa Březen 17 12:09:21 CET 2004

Petr Z?k wrote:
> je li civka namotana na kovovem potrubi o malem poctu zavitu a v serii
> ma odpor je efektivni namotati vice zavitu a snizit hodnotu odporu?

Intenzita EM pole je primo umerna proudu a poctu zavitu, kterymi ten
proud tece. Idealni (z hlediska vyuziti materialu a energie) je nahradit
externi odpor oporem vinuti samotne civky.
Ovsem pokud ta civka bude navinuta na trubce z feromagnetickeho materialu
(zelezo), bude se az do nasyceni vetsina indukcniho magnetickeho toku
uzavirat pouze stenami te trubky a tekutina v trubce o tom nebude ani
vedet.

Simon Cihelnik wrote:
> A jake mikroskopiceke nebo makroskopicke efekty se "magnetizace vody"
> zucastnuji se vi ? Opravdu jde o polarizaci molekul v magnetickem poli ?

Kdysi se mi dostal do ruky letak od takoveho zarizeni (permanentni magnet
uzavreny v trubce a obtekany vodou). Tohle tam stalo:

--- cut ---
Princip magneticke upravy kapalin

Zpusob proudeni kapalin v magnetickem poli upravny a jeji tvar umoznuji
kapaline ziskat vlastnosti, ktere brani usazovani nerostnych latek a zaroven
rozpousti jiz vznikle mineralni usazeniny. Prutokem kapaliny magnetickym
polem v komore magnetickeho zarizeni se meni fyzikalni vlastnosti kapaliny,
ale nikoliv jeji chemicke slozeni.
V kapaline dojde pusobenim magnetickeho pole k ovlivneni hybnosti molekul.
Nerostny prvek obsazeny v takto upravene kapaline (Fe, Mn, Zn, ...) se pak
chova jako nestabilni, nedokaze navazat elektronovou vazbu na jiny prvek a
nekrystalizuje - tim nedochazi k vytvareni usazenin. Magneticky upravena
kapalina je schopna postupne rozpoustet po dobu 8-12 hodin krystalicke
usazeniny do mikroskopicke suspenze a zabranovat usazovani dalsich
nerostnych
latek. Sve puvodni inkrustacni vlastnosti ma voda priblizne po 20 hodinach.
Dobrou ucinnost podminuje i mnozstvi spotrebovane vody - cim vetsi spotreba,
tim lepsi a rychlejsi ucinky. Rozpousteni starych usazenin v potrubi a
technickych zarizenich, krystalickych soli v pude - probiha pozvolna a
stejnomerne. Uvolnene castecky jsou mikroskopicke a bez dalsich problemu se
odplavuji. Usazeniny tzv. povrchove mokvaji a rozpousteji se zpet do vody.
--- cut ---

Za obsah nerucim, jen bych chtel pripadne kutily varovat pred primym
macenim beznych magnetu v proudu _pitne_ vody. Nektere materialy
permanentnich magnetu pomerne snadno koroduji.

Petr Simek wrote:
> kdyz tu vec namontuju na privodni potrubi do domu (plastove) jak dlouho asi
> vydrzi ta magnetizace (demagnetizace ?) te vody ?

Viz vyse. Nemam overeno, jestli to ma vubec nejaky ucinek, avsak pokud
ten proces funguje, je tam spousta promennych, namatkou:
- intenzita magnetickeho pole indukovaneho pristrojem v tekutine
- rychlost zmeny pole (u permanentnich magnetu je dana rychlosti
  a zpusobem proudeni samotne tekutiny)
- obsah vsech moznych sloucenin v tekutine
- teplota tekutiny
a zcela jiste spousta dalsich, ktere jsem opomel.

Simon Cihelnik wrote:
> co dala 1245MHz s molekulami vody?

Se samotnymi molekulami asi moc ne, jen indukuje virive proudy, ktere
nasledne ohrivaji tu vodu. BTW bezne mikrovlnky zari okolo 2.4GHz.

> Vi se, ze voda v mikrovlnce vre o nekolik stupnu nad 100...

Coz s vyse uvedenym zrovna moc nesouvisi. Ohrev muze byt natolik
rovnomerny ze se za urcitych podminek (nevytvareji-li se bubliny plynu)
muze voda i v otevrene nadobe ohrat na teplotu vyssi nez je bod varu
pri danem tlaku.
Pak ale staci male naruseni vodni hladiny (lzicka vhozena do hrnicku
s prehratou vodou), ktere muze zpusobit jeji nahle vypareni, ne
nepodobne explozi.

Dost, uz mlcim.

--
Regards