Anglie a elektrina

Ing. Kotlaba Jaroslav kotlaba
Středa Březen 17 12:09:17 CET 2004

> Tech 230V u nas vznilko pri sjednoceni norem v Evrope. Kdyz se u
> nas preslo z 220 na 230, v Anglii se preslo z 240 taky na 230.
> Stacilo jen zmensit tolerancni rozmezi, u nasi site bylo 187 az
> 242V (220 -15%, +10%). Neznam soucasne tolerance, ale jsou mensi
> a maji stred na 230V. Proto se nic zasadniho nezmenilo a nekdo
> to povazuje jen za papirovou valku.

Jeste drobnost ode mne - dost se mne to tyka.
Prave ta papirova valka, muze pridelat praci.
Drive byly trifazove elektricke pristroje schvaleny obvykle na 3x380V, nyni
se tento parametr musel zmenit na 3x400V, nekde to znamenalo nove zkousky.
Mam zkusenost, ze nekteri vyrobci z 380V slezli na 250V, my jsme kvuli tomu
museli menit radove svorky, ktere jsme pouzivali v jedom nasem vyrobku, za
jiny typ.
Mimochodem: Pokud bude napeti 230V v toleranci 10%, tak maximalni povolene
napeti bude asi 253V, takze preleze dovolene napeti obvykle u jednofazovych
pristroju a to je 250V.
Revizaci budou mit hody.
Pokud se v necem mylim, jen do mne, dost s tim prichazim do styku a rad se
poucim.