Elektromobil - trosku OT :)

Karla Dvoøáková karla.dvorakova
Středa Březen 17 12:08:57 CET 2004

-----P?vodn? zpr?va-----
Od: Karla Dvoo?kov? [mailto:karla.dvorakova@seznam.cz]
Odesl?no: 29. z??? 2001 10:08
<
<    A jak se libi napad s dvema motory v jednom pouzdre ?  Jde o to, ze
<jeden motor bude mit dva komutatory a dve rotorova vinuti. Pri rozjezdu se
<zaradi oba systemy a motor bude mit velky vykon a vuz se lehce rozjede.
Pote
<se jedna sekce odpoji a vykon klesne. Jedna sekce by mela byt na trvale
<zatizeni a ta druha, pro rozjezd, jenom na kratkodobe zatizeni, asi kajo
<starter.

  No napad je to dobry , ale zda se mi , ze je zbytecne pri jizde se tahat s
motorem navic .
 Jenom s tocit jiz nevyuzitym motorem spotrebuje spustu vykonu (komutator a
odpor vzduchu). Musela by tam byt volnobezka ,ktera by ho automaticky
odpojovala. Ale i tak zustava ta vaha navic.....

Lepsi by bylo zkusit ten motor pri rozjezdu pretizit.

To by ale vyzadovalo dodrzeni nekolik zasad:

Dodrzet maximalni proud (dejme tomu ze ho muzeme o 20 procent zvysit nad
menovitou hodnotu od vyrobce motoru).
Hlidat vnitrni teplotu civek .... ne jen vyfukovaneho vzduchu (mozna by
stacil vhodny algoritmus vychazejici z teploty vyfukovaneho vzduchu)
Hlidat adhezy kol.
Toto kratkodobe pretizeni (1-3 vteriny) by bylo zaroven pouzivat jen obcas.
Tj. v zavislosti na rychlosti seslapnuti pedalu "plynu".

Takze kdyz to shrnu je to akorat tak dobry , aby to sledoval nejaky pocitac
a cele to ridil.

Ale porad se mi to zda lepsi nez "2 in 1".