Re: Elektrická částgenerátoru

BJoe Bjoe
Středa Březen 17 12:08:56 CET 2004

On Sun, 30 Sep 2001, BJoe wrote:

> Dobr? den,
> cht?lo by to n?jak? el.motor, kter? s t?m budete rozt??et, ale mus?te u toho
> elektromotoru nap?jet rotor a ze statoru pak odeb?rat elektriku. Nebo si tam
> m?sto el.motoru dejte dynamo a pak k n?mu mus?te d?t elektroniku, kter? v?m
> ud?l? ze stejnosm??n?ho nap?t? st??dav?.

Dival jsem se na bezny generator co se prodava a ten motor co tam je
vypada jako bezny 3f nebo 1f motor ktery ma v rotoru klec a nema
vyvedene vinuti rotoru. Je to mozne udelat ? Neni mi totiz jasne jak to
muze zacit davat proud kdyz nebude mit v rotoru magnet. A hlavne i kdyby
meli vyvedeny rotor z ceho se rotor budi kdyz na pocatku neni k
dispozici zadny proud na jeho buzeni ? Ze by tam byl rotor s permanentnim
magnetem ?