Re: Elektrická částgenerátoru

Petr Simek psimek
Středa Březen 17 12:08:54 CET 2004

On Mon, 1 Oct 2001, Petr Hrub? wrote:

> Zdravim,
>
>   reseni bz melo byt uplne jednoduche: staci klasicky 3f. asynchronni motor
> s kotvou nakr?tko prislusneho vykonu. Na jeho svorkovnici pripojite
> kondenzatory (nutno vyzkouset potrebnou kapacitu). Po roztoceni externim

Jeste jsem nad tim premyslel a mozna by to s temi kondenzatory slo. Akorat
mi vychazi ten jalovy proud pomalu stejne velky jako cinny aby dostatecne
nabudil rotor. Takze to znamena 4x vetsi ztraty ve vinuti a vyvin tepla.
To je ale 3f. motor . Jak je to u 1f motoru ? Je fakt ze vetsina 1f motoru
jsou vlastne 2f motory kde se jednomu vinuti posouva faze kondenzatorem.
Bude to fungovat jako generator i se dvema fazemi ?