555 - konstantni strida

Lukas Grepl luky.ol
Středa Březen 17 12:08:51 CET 2004

To mi pripomina, jak jsem kdysi zkousel s PIC neco jako nizkofrekvenci DDS -
zakladni smycka programu mela tusim kolem 20instrukci, takze vzorkovaci
frekvence @4MHz byla kolem 50kHz. Krasne na tom je, ze vystupem muze byt v
podstate jakykoli prubeh signalu - podle toho, co se nacpe do tabulky. Pri
vhodne filtraci vystupniho signalu jde dosahnout "jakehokoliv" frekvencniho
rozliseni. Pri teto aplikaci (kdyz by se vystup bral primo z PIC bez dalsich
uprav) by ale ta "silne kratkodoba nestabilita frekvence" (nevim jak to
rozumne nazvat...) asi delala problemy - vetrak by se trosku chvel misto aby
se uplne zastavil a podobne... :-)

Treba se ale takovy namet bude nekomu hodit...

S pozdravem
Lukas Grepl, OK2WDT

> Asi pouziju 12C508 a budu menit frekvenci RC oscilatoru. To bude mit totiz
vyhodu kontinualniho nastaveni, jakekoliv digitalni ladeni by produkovalo
skoky po diskretnich hodnotach. Na zmnozeni prstu je to jedno, ale zastavit
vetrak vyzaduje jemnou manipulaci s trimrem. Na 555 se mi libil jeji
vystupni proud a vseobecna dostupnost. Takhle abych tam dal drazsi integrac
a jeste za korunu tranzistor! No ale co by clovek neudelal pro nadsene
vyskani potomstva :-)