Kompozitni video

Naprstek Jiri-R54332 Jiri.Naprstek
Středa Březen 17 12:08:50 CET 2004

Jaxte napsal, kabel ma byt koax o impedanci 75R. Jeho delka je omezena parazitnimi vlastnostmi kabelu. Jednak jeho kapacita vytvori s vystupnim odporem RC dolni propust, takze cim delsi kabel, tim vic oreze vyssi frekvence - "rozblity" obraz. Druhy problem je samotny utlum kabelu. Videosignal (CVBS) ma definovanou amplitudu a clamper v televizi nema velkou schopnost adaptace na slabsi signal (na tomhle signalu neni primo AGC, jen automaticke nastaveni cerna/bila, coz funguje podobne, ale s omezenymi moznostmi). Ruzne 75R koaxy maji ruzny utlum (cena .eq. 1/utlum ;-)).

Os. zkusenost: No name koax mizernych vlastnosti (tloustka 4mm, plne polystryrenove diel.) mi asi na 10ti metrech zrusil obraz na uroven VHS-ky. Vypadavani synchronizace (projev utlumu) jsem nezaznamenal, ale body se viditelne slevaly, takze o vyssich frekvencich nemelo smysl vubec mluvit :-)

Jiri N.