Pokračování USB

Snail Instruments snail
Středa Březen 17 12:08:43 CET 2004

>D?ky v?em co mi za dali cenn? rady o USB. Ale j? bych sp??e ne? soft pro PC
>pot?eboval, n?jak? konkr?tn? ?adi?. Kdybyste o ne?em v?d?li a dali v?det kde se
>to d? u n?s koupit a za kolik.

Ovsem dat vedet kde a za kolik je uplne minimum. Spise by se sluselo, aby dotycny ten obvod take zakoupil, nakreslil zapojeni, navrhl plosnak, zapajel, naprogramoval a donesl na stribrnem podnose. :-)

A na co by mel ten radic byt - na mys nebo na CD-ROM? Digitalni kameru nebo joystick? Vlastni zarizeni? A jakou rychlosti bude komunikovat? 1,5Mb/s nebo 12Mb/s? Jaky zpusob prenosu? Urcite control, ale bude potrebovat jeste interrupt, bulk nebo isochronous? Jaky bude celkovy objem dat, jaky interface (SPI, I2C, paralelni sbernice), ma podporovat DMA? Alespon na nektere otazky by bylo dobre znat odpoved.

Dobre, alespon jeden pozitivni odstavec, i kdyz me v tom Spoerle dneska vytocili do posledniho zavitu :-). Jak takovou soucastku najit. Zacal bych prekladem klicovych slov do anglictiny - tady by asi znela 'USB controller'. Pak bych touto frazi zamestnal svuj oblibeny vyhledavac. Prosel bych nadpisy na prvni strance, mozna se tam uz neco najde. V opacnem pripade bych na par odkazu kliknul, abych zjistil, jake smeti me tam rusi. To bych eliminoval budto pridanim dalsich klicovych slov, (napriklad 'embedded, singlechip'), nebo naopak zakazanim rusivych slov (jako 'card, camera, mouse'). Az by me soustredene usili dovedlo na stranky vyrobce a ke katalogovemu listu. Ten bych si stahnul a procetl prvni stranku, z ni se obvykle da usoudit, jestli je obvod vhodny pro zamyslenou aplikaci. Pote bych se vratil na webove stranky vyrobce a tam v rubrice kontakty nebo distributori zjistil, kdo je zastupuje v CR. Nebo na konkretni firmu se uz poptal v konferenci.

Osobne bych byl docela prekvapen, kdyby to nekdo prodaval na krame v kusovce. Takze zbyvaji budto vzorky nebo skousnout celou tyc.

J. Hanzal

Electronical devices for chemical laboratory, custom electronics design
Snail Instruments                      Josef Hanzal, M. S.
Vojanova 615                           phone/fax: +420-311-624433
266 01 Beroun                          e-mail: snail@iol.cz
Czech Republic                         URL: http://www.vitrum.cz/snail/
GPS: 49deg58'28" North, 14deg 4'35" East