Dobijeni alkalickych baterii

Ing. Vladimír Anděl vaelektronik
Středa Březen 17 12:08:39 CET 2004

Nabijeci i nenabijeci se daji dobijet, jen nabijeci s podstatne
lepsi ucinnosti. U obojich neprekrocit 1,65V na clanek a
nenechavat je vybijet uplne. U nedobijecich se mi stalo, ze po
nabijeni se clanky natlakovaly a po ztrate tesnosti z nich zacal
unikat sajrajt. Na to je nutne dat bacha.

Andel

>     Podle mych zkusenosti, pokud se dobiji "malym" proudem a
baterie neni
> prilis zatezovana, lze vyrazne prodlouzit jeji zivotnost.
Napr. v pageru mam
> dve mikrotuzky a normalne vydrzely tak mesic. Pri "dobijeni"
nekolika mA
> (hodnota je rovna odberu) vzdy pres noc, vydrzely rok. Nemam
vyzkouseno u
> alkalickych, pouze u klasickych baterii.
>     V dnesni dobe pouzivam alkalicke akumulatory, jejich cena
je tak 2-3x
> alkalickych clanku a jdou opravdu opakovane nabit. Nejsou
vhodne pro vysoke
> odbery, ale do kalkulacek, diaru atp. jsou vyborne. Nabijeni
bylo uz
> mnohokrat popsano, jen pro pripomenuti: podstatne je
neprekrocit 1,65V na
> clanek. Resim to jednoduchym omezenim cervenou LED paralelne k
clanku.
> Maximalni nabijeci proud je sice dan tim, co vydrzi LED (cca
50mA), ale je
> to zase vyvazeno jednoduchosti.

>                Ing. Vladimir Stribrny
>         E-mail: stribrny@seznam.cz