Dobijeni alkalickych baterii

Ing. Vladimír Anděl vaelektronik
Středa Březen 17 12:08:37 CET 2004

Ja pouzivam RAM baterky z GM v zarizeni, kde fungujou jako
zalohovaci. Proto mi nejde o rychle nabiti, ale o maximalni
zivotnost pri trvale dobijenem rezimu. Protoze maji skladovaci
dobu minimalne 5 let a dobijeci napeti 1,65V se dost presne
shoduje s napetim novych clanku naprazdno, da se predpokladat,
ze az pujdu do duchodu, baterky budou porad fungovat. Jinak
delal jsem s temito clanky spoustu mereni (jen najit ty
vysledky) a omezenim nabijeciho napeti na 1,65V se automaticky
po vetsinu nabijeci doby omezi i proud. Pocatecni proud je dobre
omezit odporem, radeji na mensi. Nabijeci charakteristika ma
podobny prubeh, jako pri nabijeni kondenzatoru. Pri mereni jsem
clanky nabijel 8 hodin (normou dana doba pro nabijeni NiCd pri
konstantnim napeti) a na plne nabiti to nestacilo.

Andel

Mohli byste sem nekdo napsat, jakym proudem jste jake baterky
dobijeli a s
jakym vysledkem?

Diky moc

             Jaroslav Lukesh