OT problem s free samples

Pavel Krejci pk.rejci
Středa Březen 17 12:08:29 CET 2004

> zdravim,
>
> Prednedavnom som si objednal nejake vzorky polovodicov
> z onsemi.com, oni to neposlali cez UPS ako doteraz,
> ale klasickou postou. Problem je ten, ze balik skoncil
> na colnom urade a oni po mne chcu fakturu od vyrobcu,
> lebo ze vraj ak cena presahuje 22 EURO, mam platit clo.
> Ja som pri preberani nebol, lebo je to na kolegovo meno,
> ale on to tam pred nim musel otvorit ten balik, vysvetlit colnikovi
> co su to za veci v baliku.
> Ako sa to da obist, popr. vyriesit, lebo ked dobre viem,
> zu to vzorky zadarmo...

> [...]

Nevim co je to za vzorky a jak to funguje na Slovensku.
Ja mam tuto zkusenost:
Pokud to jde pres UPS, tak to nejak zaridi.
Pokud ne, tak zalezi na celni hodnote zbozi.
Kdyz presahnete 1500,- meli by jste platit clo.
Da se ale pozadat o prominuti cla a DPH.
Tam podle nasich predpisu musi jit bud:
a) zbozi zaslane mezi dvema fyzickymi osobami - neni vas pripad
b) mezi dvema pravnickymi osobami - muze byt vas pripad
ale je nutne jeste napsat prohlaseni, ze je to bezplatny vzorek,
k cemu slouzi a mozna (ted si nejsem jist) ze bude po testovani,
nebo testovanim samotny znicen.

Pozor na zasilky typu COCOM
jde o zasilky, ktere podlehaji mezinarodni kontrole.
Tam je prusvih v tom, ze to je zbozi, ktere muze slouzit k
vyrobe jad., chem., nebo biol., zbrani.
Takovym vyrobkem jsou treba procesory s vice zbernicemi,
zbernici sirsi (nebo rovnou?) 32bitu....
Cilize DSP od TI rady 5x (54x, 55x) vam prijde v pohode.
S radou 6x budete mit problem (jsou moc dobry),
budete si muset na min. prumyslu a obchodu vyjednat vseobecnou dovozni
licenci
(je zadarmo)
Pak jit k celnikum, tam vam clo odpustej a pokud jste firma tak se da uhrat
i DPH.
Ja to mel jako soukroma osoba, takze za DSP 6202 "zadarmo" jsem platil
cca 1000,- DPH :o(( Nechat celnikum to nemuzete,
 protoze UPS po vas chce zalohu, ktera je vyssi, nez clo+dph a vrati ji az
prinesete potvrzeni, ze jste proclil.....
Uf, to zatim vse
P.K.