topeni

Ing. Vladimír Anděl vaelektronik
Středa Březen 17 12:08:27 CET 2004

On Thu, 11 Oct 2001, Jiri Bezstarosti wrote:

> Dekuji za namet, uz jsem to prohledl.
>
> Dokonce mi ten laserovy prenos uz i chodi,
> ale zatim jen na 300bps, musim asi koupit nejaky
> vhodnejsi fototranzistor (fotodiodu) nez BPW40

na tyhle veci se pouzivaji PIN fotodiody, protoze funguji obracene nez
fototranzistror - dopadem svetla se nanich vyrazi naboj a ten je odveden a
zesilen, oproti zmene vodivosti v tom druhem rezimu. Jinak by to nestihalo
tak vysoke frekvence, protoze cim vetsi zesileni, tim vetsi problem s
odvadenim naboje z baze tranzistoru v normalnim zapojeni.

> (jiny v supliku nebyl) a porad jeste nevim, jaky
> kmitoctet mohu maximalne pouzit pro LASER z GM
> aby ho stihal i kdyz dokumentaci jsem prohledl
> docela dost - proste budu zkouset :-).

Kamos rikal, ze je tam vevnitr jeste nejaky omezovatko mozna civka ci
kodan - a pak tyhle lasery tam maji dva, jeden ma rizeni vyvedene ven a
stabilizator na sobe, druhy to nema (ale neco z toho ma asi zalite v
sobe). Takze mozna by bylo lepsi rozkuchat ten s tim stabilizatorem...

> Mozna to zkusim i obycejnym IR s kusem optiky,
> no uvidime, casu neni nazbyt.
>
> Stacila mi na to MAX232 a tri tranzistory plus
> par odporu a kodanu. Chodi to bez jakekoli dalsi
> modulace, tedy laser blika rovnou podle bitu na RS232.
> Nicmene pouzit modulaci nejakym vyssim kmitoctem
> by asi bodlo, ale to necham na dobu, az tohle bude
> solidne chodit, at vim, co si mohu dovolit a co ne,
> zkratka sbiram zkusenosti.

v ida se pouziva pulni modulace (proste se bit zkrati na 3/16 delky a
udelato takovy puc a na prijimaci strane se to detekuje. Neni to pak
nachylny k chybam pri dlouhych seriich nul ci jednicek)

> Bohuzel jsem narazil na dalsi problem a to zamerit
> to solidne proti sobe - i na kratsi vzdalenost je to docela
> umeni - chce to asi dost slusne upevnit.

Doporucuju cumet na to hledackem CCD kamery - tedy v mem pripade kdy jsem
pouzival infra ledky to bylo ok.
http://aldebaran.feld.cvut.cz/~xmyslik/ir2/__laser300.gif
takhle to vidi ccd kamera na 200 metru