Joystick pro PC

jiri@bezstarosti.cz jiri
Středa Březen 17 12:08:21 CET 2004

Jak jsem to tak prepocital, tak 33 I/O by melo stacit.
Jeste me nbapadlo ke krokovemu motorku a L6219: Co kdyby se vrazil mezi
OUT1A, OUT1B odpor, tak 1K5 1W, to same u druhe faze. To by mohlo byt
jako takova mala ochrana proti skratu. Trvala zatez, a i kdyby se zkratl
motorek, tak i ten mimimalni odpor, ktery by tam byl by mohl prodlouzit
cas, nez vyhori koncaky. To by mozna stihla i spetna vazba ubrat proud
ne?? Ale asi je to hloupost... me vyslo moc maly cislo.......

-----Original Message-----
From: jiri@bezstarosti.cz [mailto:jiri@bezstarosti.cz]
Sent: Tuesday, October 16, 2001 10:27 AM
To: 'hw-news@list.gin.cz'
Subject: RE: Rizeni krokovych motorku

Ano to je slovo do pranice.
Co se tyce rozsireni poctu portu, nejlepsi je tam soupnout
je kus registru, treba 74HC573 nebo 74HC574.
Pak staci udelat treba z RB jakousi datovou sbernici a LE
vest pro kazdy z nich z dalsiho pinu. Tak jsou sice jen vystupni,
ale stejne budete vystupu asi potrebovat vice nez vstupu.
Dalo by se jiste pouzit jeste nejake vstupy na stejnou
sbernici s RB, ale myslim, ze je to zbytecna komplikace
pak prehazovat vstup a vystup v programu a hrozi pak
pri chybe softu i sbernicova kolize, nebo se musi sbernice
osetrit, at pri kolizi nic neshori.
Pokud byste chtel pouzit pro adresovani jednotlivych LATCH
(registru) treba nejaky demultiplexer, jakonapr. 74HC138 (238),
pak vrele doporucuji ovladat i povolovani vystupu. Uz jsem
se takhle jednou spalit, ze se mi behem prehazovani
zapisovalo do dalsiho LATCHe nechte take a to jen z duvodu,
prechodu z jedne hodnoty na druhou pres jinou hodnotu na velice
kratkou dobu. Je tedy opravdu dobre behem prehazovani
adresovacich dratu vystupy shodit - neni treba mou chybu opakovat :-).

Pri vyssi rychlosti otaceni bych se toho cukani prilis nebal, jen
to nebude uplne linearni, ale to chce asi zkusit, co to udela
s vysledkem pri jakem krokovani.

Mimochodem mam doma hromadu PICu a tak si muzu zobnout
vzdycky co potrebuju. Takze pokud by se Vam treba 16F876 nebo
16F877 ted nehodil - ukazalo se ze je to opravdu malo (nepredpokladam),
nejsou to vyhozene penize, treba je pouzijete priste, hodi se porad.

Pokud byste mel nejake problemy s navrhem toho rozsireni portu,
klidne dejte vedet, rad a zdarma pomohu.

--
Jiri Bezstarosti.