Rizeni krokovych motorku

Straka Matus magpie
Středa Březen 17 12:08:21 CET 2004

> Jak jsem to tak prepocital, tak 33 I/O by melo stacit.
> Jeste me nbapadlo ke krokovemu motorku a L6219: Co kdyby se vrazil mezi
> OUT1A, OUT1B odpor, tak 1K5 1W, to same u druhe faze. To by mohlo byt
> jako takova mala ochrana proti skratu. Trvala zatez, a i kdyby se zkratl
> motorek, tak i ten mimimalni odpor, ktery by tam byl by mohl prodlouzit
> cas, nez vyhori koncaky. To by mozna stihla i spetna vazba ubrat proud
> ne?? Ale asi je to hloupost... me vyslo moc maly cislo.......

1K5? To je nejak vela :-) Moje motory maju odpor vinutia 70R ...

Ak by tato ochrana mala fungovat, muselo by na nej byt ubytok taky, aby na
bocniku nebolo viac ako povedzme 5V, t.j. pri napajani 45V a bocniku 1R by
musel byt na nich ubytok 40V, co je 8R. To je desatina odporu vinutia, cize
10% vykonu sa meni na teplo. Pre vysokych frekvenciach otacania motora moze
aj tych 10% chybat. Ale principialne to nie je zly napat. podobne sa tam da
zaradit aj nejaka tlmivka, ktora ma rozumnu casovu konstantu.

Matus