LASER pro seriovy prenos

Kollar Pavol pavol.kollar
Středa Březen 17 12:08:20 CET 2004

Takze mne sa to podarilo :))

Vyviedol som signal z klasickej TP karty (nie niekde z dosky ale
normalny signal z konektoru), vyrobil som z toho TTL, preniesol som
kablom, tam to opat skonvertoval do fyzickej podoby Ethernetu a pichol
to do sietovky druheho pocitaca. Funguje v pohode, nulova chybovost
packetov (merane produktom Sniffer). Vy mate to na com som ja viacmenej
zaspal (hura). Vieme to dat dokopy? Ja som pri testo pouzival SFH 203
PIN, ale s tym prijimacom som mal problemy. Vyhoda takehoto riesenia
oproti zasahom do sietovej karty alebo podtaktovaniu je moznost pouzitia
malych HUBov a tym moznost vytvorenia siete uzivatelov cez LASER
LINK!!!!

Co sa tyka profesionalnych produktov, podla mna funguju amplitudovou
modulaciou. Neviem si totiz dost dobre predstavit rychlost laseru pri
1Gb Ethernete a este k tomu pri frekvencnej modulacii.

PK.

 Konstrukcne se
nabizi  jako zdanlive nejednodussi reseni: vyvest ze sitove karty
"vysilaci" signal a na zaver jim rozblikat laserovku.Nasledny prijimac
bude potom zpracovany signal odvadet "nekam" do sit. karty.Docela rad
bych, verte mi,slysel ze se to nekomu takhle nejak povedlo udelat a ze
tomu nevadi  zarivky , vybojky, svetlo atd.Bohuzel zkusenost me uz
nekolikrat poucila, ze amplitudova modulace je jednou z nejmene
vhodnych.Uvazuji nyni o frekvencni modolaci (asi proto ze me nic lepsiho
nenapada) a to 50MHz nosna se zdvihem 10MHz.

Osobne netusim jak to maji udelane profesionalni prenosove systemy (rad
se neco priucim, bude - li vsak cim) a je tudiz otazka zda se tomu necha
v amaterskych podminkach alespon priblizit.
V soucasne dobe muj projekt stoji na miste z duvodu asi tak receno -
nedostatek vseho.