Rada

Kollar Pavol pavol.kollar
Středa Březen 17 12:08:19 CET 2004

Co mam informacie, tak prvym SCSI standardom bol SCSI-1 prezentovany
ANSI pod X.3131-1986, a bol popisany nasledovne:
- 8 bitova paralelna periferna zbernica
- podpora dvoch typov protokolov, asynchronny (1.5MB/s, rovnaky aj pri
vsetkych novsich typoch) a synchronny (max. 5MB/s resp. rychlost
zbernice 5MHz, novsie SCSI-2 zvysuju tuto rychlost FastSCSI=10MHz,
UltraSCSI=20MHz, Ultra2SCSI=40MHz, Ultra3SCSI=40MHz ale prenos sa
realizuje pri nabeznej aj zostupnej hrane CLK)
- zbernica multiplexovana pre prenos prikazov, dat a stavovych
informacii
- podpora 8 zariadeni vratane radica
- vyzaduje inteligentne zariadenia s vlastnou logikou

Dalsim rozsirenim bol SCSI-2 (XT10-1994), ktory pridava nasledovne
ficury:) ku SCSI-1:
- zvysuje vykonnost prenosu (vyd hore jednotlive implementacie SCSI-2)
- single-ended alebo differential rozhranie
- Wide implementacia (prenos 16 bitov naraz)
- podpora novych typov zariadeni (scanner, magneto optical, medium
changer - jukebox, communication)
atd, atd.

SCSI-3 protokol uz definuje aj seriove rozhranie (Fibre Channel
implementacia).

Asi tolko.

PK.