Zdroj 5V hodne A.

Jakub Šerých serych
Středa Březen 17 12:08:17 CET 2004

U beznych pocitacovych zdroju  neni treba zatezovat vsechna napeti,
staci jen 5V a jakozto zatez obvykle poslouzi prave treba ventilatorek.
Myslim, ze kdyz tim budete vedle motorku napajet take nejakou
elektroniku, ktera si vezme radove desitky miliamper, bude to stacit.
Hodne ovsem zalezi na konkretnim kousku zdroje.

					Jakub Serych

-----Original Message-----
From: jiri@bezstarosti.cz [mailto:jiri@bezstarosti.cz]
Sent: Thursday, October 18, 2001 10:05 AM
To: 'hw-news@list.gin.cz'
Subject: Zdroj 5V hodne A.

Zdravim konferenci.

Potreboval bych zdroj 5V pro trochu vetsi odber.
Uz mi totiz prisly krokove motorky (uz jsem psal
ty za 40Kc) a jsou unipolarni na 5V a odpor jednoho
kazdeho vinuti ze 4 je jen 6R, tedy budou zrat
jak strhane.

Napadlo mne pouzit zdroj z PC ktery da na 5V 20A,
ale mam obavu, ze jako spinany zdroj bude potrebovat
nejakou zatez. Muj dotaz zni: Musim nepouzite napeti
(tedy ostatni mimo 5V) osetrit nejakym odberem,
nebo je mohu nechat volne nezapojene ?
Jak velkym proudem, pokud je to nutne, bych mel
ostatni vystupy zatizit ?

Mam dojem, ze spinany zdroj bez odberu muze delat
psi kusy (jasne, asi jak ktery). Byva to v PC zdrojich
nejak osetrene, aby mohly jet bez zateze ? Bojim
se totiz, ze tam se situaci bez odberu moc pocitat
nemuseli. Z 12V asi neco vezme vetrak toho zdroje,
ale co treba -5V a -12V ?

Diky za kazdou odpoved - rozkreslovat PC zdroj
do schematu a prostudovat ho totiz neni asi zrovna
moc plodna prace - zvlast kdyz je koho se zeptat :-).

--
Jiri Bezstarosti