LASER pro seriovy prenos

Tomas Franke tomas.f
Středa Březen 17 12:08:16 CET 2004

Jakub Ser?ch wrote:

> Mimochodem, ma nekdo predstavu, jak jsou na tom lasery v CD mechanikach?
> V CD ROM bude asi laser svitit jak zarovka a navic jeho vykon nebude nic
> moc. Jine kafe by ovsem mohlo byt ve vypalovackach. Tam prece laser musi

V mechanikach sviti trvale a ma vetsinnou <1mW jen vyjimecne vic.

> byt pomerne vykonny, infracerveny a velmi rychle modulovatelny, neni liz
> pravda? Pokud jsou me uvahy spravne, pak by prece nekde minimalne v

ve vypalovackach je kolem 10 mW, pri prepisu RW media az 30mW

> servisech mela jit sehnat hlava vypalovacky jako nahradni dil. A
> nemuselo by to byt ani tak drahe, uvazime-li, ze v te hlave je to vcetne
> vhodne optiky (po odebrani posledni cocky) a vcetne detekcni diody.

Cena nahradni hlavy bejva tak 3/4 ceny vypalovacky.
I normalni ukazovatko, coz jsou vetsinou mimotolerancni lasery pro DVD, lze
modulovat dost rychle, treba 10MHz. Jen ho nesmis nechat uplne nechat zhasnout,
protoze pri rozsviceni musi prekrocit urcitou energetickou barieru a to chvili
trva. Viz moje predchozi zprava...